KIEROWNIK MIEJSKO-GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚLESINIE OGŁASZA KONKURS OFERT NA STANOWISKO URZĘDNICZE
REFERENTA
W MIEJSKO - GMINNYM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚLESINIE
OD DNIA 11.03.2016 R.
I. Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie wyższe.
- Obywatelstwo polskie.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, niekaralność, tj. osoba, która nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Nieposzlakowana opinia,
- Znajomość przepisów prawa oraz umiejętności ich stosowania w praktyce:
- ustawy o świadczeniach rodzinnych,
- ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
- ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci.
6. Biegła obsługa komputera w tym programów i technik komputerowych ze szczególnym
uwzględnieniem edytorów tekstu i arkuszy kalkulacyjnych,
7. Umiejętność organizacji pracy własnej i współpracy w zespole,
8. Umiejętność pracy pod presją czasu,
9. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku referenta,
10. Konieczne doświadczenie w rozpatrywaniu spraw ze świadczeń rodzinnych
II. Dodatkowe wymagania:
- Zaangażowanie i terminowość wykonywania zadań,
- Umiejętność sprawnej organizacji pracy,
- Łatwość nawiązywania kontaktów z klientami i współpracownikami,
- Umiejętność analizy dokumentów,
- Kreatywność, komunikatywność, dokładność,
- Umiejętność negocjacji, przekonywania i argumentowania,
- Dyspozycyjność, rzetelność, sumienność i pracowitość,
- Kierowanie się zasadami etyki zawodowej,
III. Podstawowy zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Przygotowanie i realizowanie prac związanych z udzielaniem świadczeń rodzinnych
- Opracowywanie potrzeb i środków na świadczenia rodzinne na dany rok,
- Przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych łącznie z pełną dokumentacją wynikającą z ustawy o świadczeniach rodzinnych i ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- Prowadzenie postępowania w sprawie przyznania i wypłacania świadczeń rodzinnych z obowiązującym stanem prawnym,
- Udzielanie informacji o uprawnieniach oraz pomocy przy załatwianiu spraw dotyczących świadczeń rodzinnych
- Opracowywanie decyzji administracyjnych,
- Sporządzanie list wypłat przyznanych świadczeń,
- Terminowe przyznawanie i realizowanie świadczeń,
- Prowadzenie rejestru wniosków wydawanych decyzji oraz teczek z dokumentacją realizowanych zadań,
- Wykonywanie wszystkich czynności związanych z obsługą programu komputerowego "Sygnity"
- Wykonywanie wszelkich sprawozdań świadczeń rodzinnych
- Weryfikacja i aktualizacja świadczeń rodzinnych
- Współpraca z innymi pracownikami oraz instytucjami,
- Wydawanie zaświadczeń dotyczących pobranych świadczeń,
- Prowadzenie postępowań w sprawie nienależnie pobranych świadczeń,
- Gospodarowanie środkami budżetowymi będącymi w dyspozycji danego stanowiska pracy i kontrolowanie prawidłowości ich wykorzystywania,
- Comiesięczne przygotowanie zapotrzebowania na świadczenia rodzinne oraz przekazywanie danych do projektu budżetu na kolejny rok,
- Archiwizowanie dokumentacji,
- Prowadzenie teczek spraw świadczeniobiorców zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
- Niezależnie od powyższego kierownik Ośrodka może zlecić wykonywanie innych czynności służbowych nie objętych niniejszym zakresem czynności lecz związanych z wykonywanymi zadaniami oraz pomocą społeczną,
- Przygotowywanie korespondencji do wysyłki,
- Obsługuje sprzęt biurowy (komputer, kserokopiarkę, drukarkę itp.) wyłącznie w celach służbowych,
- Przy wykonywaniu zadań pracownik jest obowiązany:
- udzielać osobom pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach,
- zachować w tajemnicy informacje uzyskane w toku czynności zawodowych, a także
po ustaniu zatrudnienia, chyba, że działa to przeciwko dobru osoby lub rodziny,
- do podnoszenia swoich kwalifikacji.
IV. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- Miejsce wykonywania pracy: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ślesinie przy ul. Kleczewskiej 15, 62-561 Ślesin
- Stanowisko pracy: referent
- Czas pracy: pełen etat
- Praca od 01 kwietnia 2016 r.
V. Wymagane dokumenty:
- Życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
- List motywacyjny,
- Dokumenty poświadczające posiadane wykształcenie (kserokopie dyplomów lub zaświadczeń o stanie odbytych studiów) i inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- Kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie,
- Kopie świadectw pracy,
- Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe, po zatrudnieniu konieczny będzie oryginał zapytania o udzielenie informacji o osobie,
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, (Dz. U. z 2015r., poz. 2135)
- Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku, na które prowadzony jest nabór,
- Zaświadczenie o zatrudnieniu – w przypadku trwania stosunku pracy.
Oferty konkursowe należy składać osobiście lub drogą pocztową w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem „Nabór: Program Rodzina 500+” do dnia 17.03.2016r. pod adresem Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Kleczewska 15, 62-561 Ślesin do godziny 15:00, pokój nr 4.
Druki oświadczeń są do pobrania na stronie BIP Urzędu Miasta i Gminy Ślesin.
Aplikacje, które wpłyną do ośrodka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru oraz lista kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Ślesin oraz tablicy ogłoszeń Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ślesinie. Oferty niekompletne i które wpłyną po terminie określonym powyżej nie będą rozpatrywane. Osoby spełniające wymogi formalne zostaną poinformowane o terminie kolejnego postępowania konkursowego. Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie BIP Urzędu Miasta i Gminy Ślesin oraz na tablicy ogłoszeń Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ślesinie w terminie 14 dni od daty zatrudnienia wybranego kandydata albo zakończenia procedury naboru, w przypadku, gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Ślesinie
Dorota Adamska